4 Ocak 2019

Stephen Hawking Herkül'ü Döver


Stephen Hawking Herkül'ü Döver
Yalvaç Ural
Yapı Kredi Yayınları
Temmuz 2017 (5. baskı)
113 sayfa

Demir Konsey'i okumayı beceremeyince çocuk kitaplarına sığındım. Geçen yıl TÜYAP Kitap Fuarı'nda alıp imzalattığım Stephen Hawking Herkül'ü Döver'i okudum. Böylece, 2018'de keyfim için okuduğum son kitap bu oldu. Bence güzel oldu, daha fazla okuyabilsem iyiydi tabii.

Kitap iki üç sayfalık bölümlerden oluşuyor, Yalvaç Ural anılarını fıkralarla, öğütlerle, hikâyelerle harmanlamış, birkaç şiirini de ekleyip o sevimli diliyle anlatmış. YKY'deki sayfasına göre 9-12 yaş için bir kitap bu. Bence otuzundan sonra okumak da gayet keyifli, orası ayrı, fakat bu yaş grubundaki çocuklar için Yalvaç Ural kitaplarının şahane bir hediye olacağına eminim.

9 yorum:

  1. Yalvaç Ural çok iyi bir çocuk edebiyatı yazarıdır.Dergi filan da çıkarmıştır sanırım.Ben hala sahaflardan 70 li yılların Milliyet,Armağan ve Baskan yayınları çocuk klasiklerini toplarım fırsat buldukça.Çocukluğumun hazineleri…
    İyi bir edebiyatsever mutlaka çocuk kitaplarına da ara sıra göz atmalıdır.
    Geçende eşim masamda Stevensonun “Kaçırılan Çocuk” ve Baskan yayınları Yeşil seriden “Teğmen X” kitaplarını görünce bana acır gibi baktı.Hiç bozuntuya vermedim tabi..Ne yapayım bana çok iyi geliyor.
    İyi çocuk romanı iyi edebiyattır!
    Öyle değil mi?
    İyi okumalar

    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi çocuk romanı kesinlikle iyi edebiyattır! Ayrıca Teğmen X'leri ben de çok severim, koleksiyon yapmaya uğraşmasam da sahafta görünce alıp okuyorum mutlaka :) (Blogda bir Teğmen X yazım da olacak hatta.)

      Size de iyi okumalar :)

      Sil
  2. Merhaba;
    anlaşılan biz zorlamasak bir şey yapacağınız yok :))) Ne zaman İ.Tatari nin çevirdiği Asimovun İmparatorluk kitaplarını okuyup yorumlayacaksınız? Boş verin şimdi Hawking dedeyi...Asimov'ları hemen satın alın, sonra onlarda piyasada kalmaz sahafları zengin edersiniz.
    Acele dönüş bekliyorum,sevgiler,selamlar.
    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
  3. Meğer editörlüğünü siz yapmışsınız..gurur duydum, huzurla okuyabilirim. Tebrikler.
    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)
      İmparatorluk kitaplarından birini baskıdan önce okudum evet ama ikinci kitab okudum, ilk kitap olan Toz Gibi Yıldızlar'ı hâlâ okumadım. Seriye ortasından girmek yerine, birinci kitabı da okuyup öyle mi yorumlasam diyorum.

      Sil
  4. Merhaba;
    Herhangi bir “nehir roman” serisini en başından okumazsam rahatsız olurum,bu benim takıntım.Birbiri ile çok alakalı olmasa da , havasına girmek açısından sıralı gitmek lazım sanırım…Bence siz de sıralı okuyup,yorum yazınız.
    Imparatorluk serisi; Asimov’un en parlak romanları değil belki ,ama bu harika beyinli adamın on yıllar içerisinde (robotlardan-vakıfın son romanına kadar) nasıl sistematik çalışan bir hayal gücüne sahip olduğunu takdir etmemiz açısından yine de fevkalade bir seri.
    Arthur Clarke’in daha çok “felsefi-mistik” eksenli B.K.yazarlığına karşı Asimov’u daha maddeci-fütürist bir yazar olarak görürüm.Tercihim A.Clark’dir. Ama, bu dünyada “yaşadığının farkında olan” ve evrene sorular soran her aydın beyinin mutlaka Asimov ile tanışması lazım.Umarım tüm eserleri 70’lerde 80’lerde olduğu gibi çevrilir de biz de mutlu oluruz.Bize bu imkanı sağlayan, kitaplarda emeği geçenlere teşekkürler.

    İyi okumalar
    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben maddeci ve rasyonel Asimov'u daha çok seviyorum, Clarke'ın da yeri ayrı tabii. Umarım tüm eserleri çevrilir ama umarım 70'lerde 80'lerde olduğu gibi değil de doğru ve güzel çevirilerle okuruz :)

      Sil
  5. Elbette baskan,sarmal yayınlarının tercümeleri pek yetersiz idi. Ama bir şekilde bol miktarda B.K.klasikleri çevrilmişti. Nicelik konusunda şanslı imişiz. Dediğiniz gibi iyi tercümenin lezzeti bambaşka. Sanırım bir de telif sorunu var ki, bayağı zahmetli ve masraflı...Hadi bakalım emeğinize kuvvet Setenay kardeş!!!
    ankaralıkitapkurdu

    P.S:Bir hayırsever film şirketi şu 2001 Space serisinin 3 ve 4.kitaplarını film yapsa da geri kalan yıllarımı huzur içinde yaşasam!

    YanıtlaSil
  6. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım. Sizi de bloguma bekliyorum. :)

    YanıtlaSil