20 Mayıs 2018

Huysuz İhtiyar



Huysuz İhtiyar
Oğuz Aral
Kelebek Yayınları
Mart 1998 (1. basım)
159 sayfa

Oğuz Aral'ın üç tane Huysuz İhtiyar kitabı var, ikinci ve üçüncü kitapları olan Bana Bir Tarzanlığı Bile Çok Gördüler ve Her Rakının Bir Cini Vardır'ı yıllaaaar önce alıp defalarca okumuştum. Fakat gerçekten defalarca. Kitap okumaya daha fazla vakit ayırabildiğim o güzel yıllarda sevdiğim kitapları tekrar tekrar okuyordum. Oğuz Aral'ın kitapları da özellikle yemek yerken okumayı sevdiğim kitaplardandı. Neyse... Üç kitaplık dizinin ikisini bu kadar sevmeme rağmen ilk kitap olan Huysuz İhtiyar bende yoktu çünkü hiçbir yerde bulamıyordum. Geçenlerde Instagram'da Öykü Sahaf'ta (@oyku_sahaf) gördüm, hemen aldım!

Kitap, Oğuz Aral'ın Hürriyet Pazar'daki köşesinde yayımlanan yazılarının derlemesi, aralara karikatürlerinden de serpiştirmişler. Silivrili Erol Usta ve oğlu Mustafa, "Bekir'in itleri," kızı ve yabancı damadı... Gündelik hayatından olayları abartmalar ve süslemelerle anlatıyor.
Ben ırk, din, milliyet farkı gözetmeyen biriyimdir. Gözetenleri de sevmem. Sınırların kalkacağı, ulusların tek bir Dünya Devleti bayrağı altında birleşeceği bir yaşam düşlerim hep.

Ama neden ve nasıl oluyor bilemiyorum, yurt dışına çıktığımın 3. günü azılı bir milliyetçi kesiliyorum. Gittiğim ülkenin halkından "Bu gavur milleti!" diye söz etmeye başlıyorum. Neredeyse parmaklarımla kurt işareti yapıp öyle dolaşacağım sokaklarda... Bu nedenle kızımın Denver'deki düğünü epey kanlı geçmişti. Hatırladıkça hâlâ yüzüm kızarıyor.
Daha ne söylesem bilemiyorum, kitap hakkında anlatacak çok şey yok ama yazmadan geçmek de istemedim. Oğuz Aral'ı okuyanların bilenlerin aşina olduğunu düşündüğüm tarzı ve mizahıyla yazılmış bütün kitap. Cildi parçalanıyor, o kötü. Şimdi Yüzyılın En İyi Bilimkurgu Öyküleri'ni okuyorum ama epey yavaş ilerliyorum. Bitirebildiğimde hemen yazacağım :)

3 yorum:

  1. merhaba;
    verdiğiniz sözü tuttuğunuza pek sevindim. Size bayağı ağır bir yük yükledim sanıyorum. Ama acelesi yok sindire sindire değil mi :))
    Bizim kuşak için huysuz ihtiyarın GIRGIR'ı kapatması ile bir dönem bitmiştir. Bir daha hiç kimse Gırgırcılar gibi mizah yapamayacak, hiç bir şey 70'ler ve 80'lerdeki gibi olmayacak. Artık hiç bir süreli yayını GIRGIR'ı beklediğim gibi heyecanla bekleyemiyorum. Neyse; Oğuz Aral'ı hatırlattığınız için teşekkürler. Nadir kitapta varsa hemen alayım. Biraz hüzünlenir belki birazda gülerim.
    İyi okumalar
    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
  2. Sahaflarda "Huysuz ihtiyar" serisi her biri 35-60 TL arası!!!!
    İnanılmaz...Bu nedir ya?
    Yine canım sıkıldı işte..
    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi kendime, "internetten toplu alışveriş yaparken Yüzyılın En İyi Bilimkurgu Öyküleri'ni de alırım," diyordum. Sonra siz bahsettiniz, 2-3 gün sonra bir kitapçıda görünce aklıma geldi, görmüşken alayım dedim. İyi ki almışım, kitap tükendi, hiçbir yerde bulunamıyor. Teşekkür ederim!

      Huysuz İhtiyar serisi ne yazık ki öyle, ben de bu kitabı 30 liraya aldım ama seriyi tamamlamam gerekiyordu :)

      Sil