3 Ocak 2012

Aşiyan Sahaf

-çok fena reklam yapıyor olabilirim, fakat çok içimden geldi-

Yaklaşık bir ay önce, Ankara'daki güzel sahafları anlatıp Eskişehir'deki sahaf azlığından yakındığım bir yazı yazmıştım. İşte o yazıda bahsettiğim Aşiyan Sahaf'a gittim bugün. Kütüphanede (Anadolu Üniversitesi) bulduğum fakat bende de bulunmasını istediğim üç tane kitabı sordum. Biri tükenmiş, diğer ikisini getirtebilirlermiş. Bütçe hesabı da yaparak, şimdilik bir tane kitap istedim; o arada başka iki kitabı da sonra almak üzere ayırttım.

Mesele şu ki, bütçe hesabı yaparken, bir yandan da almak istediğim yaklaşık 8-9 tane kitap buldum! Dayanamadım, ikisini hemen aldım: Arthur C. Clarke'ın Suikastçı'sı ve Julian Symons'ın Kendini Öldüren Adam'ı. Bir de Uçan Spagetti Canavarının Kutsal Kitabı'nı alacaktım fakat kendimi tuttum, sonra almak üzere bıraktım.

Bu arada şunu fark ettim, ben ne sattığını bilen kitapçıları seviyorum. Eskiden bolca alışveriş yaptığım Gözen Kitabevi'nde çalışan, yaşlı bir amca vardı. Bu amca, orada sattıkları pek çok kitabı okumuş olurdu ve kitap almak için gittiğimde beni çok güzel yönlendirirdi. Daha önce aldığım kitaplardan hangilerini beğendiğimi sorar, ona göre öneriler yapardı. (Bunu beğenen bunu da beğendi metodu) O amca orada çalışmayı bırakınca, ben de oradan kitap almayı bırakmıştım. Hah işte, Aşiyan Sahaf'ın ismini bilmediğim sahibi de aynı o amca gibi, ne sattığını çok iyi biliyor. Ben Agatha Christie ve Arthur Conan Doyle'un ötesine geçmemişken, polisiye tarihinde yeri olan Türk ve yabancı birçok yazardan bahsetti; sadece isimlerini değil, neden önemli olduklarını da anlattı. Yeni bilimkurgu kitapları gelmiş, onları gösterdi. "Bilimkurgu" lafını duyunca fantastik kitaplara yönelten avm kitapçılarından sonra, Asimov dediğimde 'hııı.. hıhı var galiba' demeyen bir kitapçı bulduğuma çok sevindim.

Görünen o ki, elime geçen paranın büyük kısmını buraya yatıracağım.

Bir de, 2011 bitmişken, geçen yıl okuduğum en iyi kitap(lar) Asimov'un Vakıf serisiydi!

13 yorum:

  1. eskişehirde gittiğim birkaç sahafın ilçe kütüphanelerini hatırlatan eksiklik ve kitaplara kesinlikle yakışmadığını hissettiğim soğuk,katı ortamdan bir farkı olmadığını gördüm ta ki aşiyan sahafa kadar. kitap tavsiyesi konusunda becerisini ve bildiğine inandırma kabiliyetini rahatlıkla ilk dakikadan hissettirebiliyor Faruk Bey.

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim Epikuros, boylece Faruk bey'in ismini ogrenmis oldum. =) evet, asiyan Eskisehir'de eksikligi hissedilen turden bir sahaf.

    YanıtlaSil
  3. Nerede bu sahaf.Adresi yazabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şair Fuzuli caddesinin en sonundaki sağlık ocağı'nın köşesinden sağa dönün, biraz ilerde sol tarafınızda görürsünüz. yaklaşık şurada: http://g.co/maps/3mhws

      Sil
  4. Eskişehir Sahaf'a da beklerim Settie hanım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelip görmek isterim, adresimizi alırsam daha da iyi olur sanırım =)

      Sil
  5. sizce okunması gereken en kaliteli kitaplar hangileridir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok zor soru sordunuz... şu aralar "Kaplan! Kaplan!" ilk sırada olur sanırım ama, devamını getirmeye kalkışırsam çooook uzun bir liste olur.

      Sil
    2. peki tarih hakkında tavsiye attiğiniz bir kitap var mı?

      Sil
    3. önerinizi dikkate alıcam.peki tarih kitapları arasından ne tür kitaplar önerebilirsiniz

      Sil
    4. hiç ilgilendiğim bir tür değil, kusura bakmayın.

      Sil
    5. Faruk beyin tam adını bilen varmı ben öğrenmiştim aklımdan uçup gitti

      Sil
  6. her yaştan kitap severin uğraması gereken bir yer aşiyan sahaf benim daha bir çocuk olmama rağmen benimle çok güzel ilgilendi ve uzun uzun sohbet etti Faruk Bey mutlaka uğrayın

    YanıtlaSil