2 Nisan 2016

Alışveriş Raporu


Yılbaşı yazımda demiştim ki: Bu yıl (sahaflar ve çok beklediğim kitaplar dışında) kitap almayacağım.
Siz de bana demiştiniz ki: AHAHHAHA AAHAHA HAHAHAH AHAH!!!

Madem ortaya bir iddia attım, bununla ilgili rapor da vermeliyim bence. İstikrarı sağlayabilirsem, yıl boyunca üç aylık raporlar hazırlamaya niyetlendim. Ocak-Mart arası alışverişlerimle ilk raporumu sunuyorum efendim.

Fotoğrafta gördüğünüz beş kitap, yılın ilk üç ayı içerisinde, vicdanım tamamen rahat olarak aldığım kitaplar.

Mort ve Avni'yi, Julvern Sahaf'tan aldım. Avni albümünü kaçırsaydım çok üzülürdüm. Mort'u ise, Diskdünya serisini Delidolu Yayınları'ndan alıp okumaya niyetlendiğim halde, bulunması zor olan baskılardan birini bulmuşken, dayanamadım aldım. Asimovları da Bilim Sahaf'tan aldım. Asimov kitabı alma nedenimi açıklamama hiç gerek yoktur diye düşünüyorum! ^_^ Bu kitapçıların her ikisi de, iyi ki Instagram'da takip ediyorum diye sevindiğim, güzel kitapları olan sahaflar.

Bu beşli içindeki son kitap olan Hakkari'de Bir Mevsim'i ise daha birkaç gün önce, bir kitapçı zincirinin kampanya sepetinde görünce aldım. En az dört yıldır okuma listemdeydi, sürekli erteliyordum. 10 liraya görüp yine de almasaydım çok ayıp olacaktı.


Fakat bir de, vicdanımı "hafifçe" rahatsız eden kitaplar var. Bakınız: hemen yukarıdaki fotoğraf. Amerikan Tanrıları yine uzun zamandır alınacaklar listemde olan ama ertelediğim kitaplardan biriydi. Hem onuncu yıl edisyonu olup hem de bir internet sitesinde yaklaşık %25 indirimli bulunca aldım. Almasam da olurdu ama dayanamadım.

Tamamı 6 45'in kitaplarından oluşan yığın ise... Bir dakika ya, "alışveriş yapmıyorum dedin, yıllık kitabı toptan almışsın" demeyin. Alışveriş yapmadım. Barter diyelim biz ona. Malum, 6 45'in özensiz baskılarına çok kızarım hep, birkaç ay önce Deniz bana "bize düzeltme yapar mısın?" deyince, ilk kez Türkçe baskısı yapılacak bir kitap için, 6 45'le çalıştım. Çünkü, 6 45'le olan aşk-nefret ilişkim bunu gerektirir! Bundan sonra güzel kitapları, güzel baskılarla çıkaracakları yönünde bir izlenim edindim ben. Hevesle bekliyorum. Sonra da büyük bir yüzsüzlükle eksik Philip K. Dick kitaplarımı (ve bir Bradbury, bir Mark Hodder kitabını) kendime hediye ettirdim. Elimin değdiği kitap çıkınca da bir yazı yazar, haber veririm artık. :)

(Fotoğrafı çektikten sonra hatırladım, nasıl olsa blogda yazısı var diye de yeni fotoğraf çekmedim, bir de Ay'da 172 Saat İthaki'den hediye geldi. Bir de, yine fotoğrafa eklemeyi unuttuğum, Eskişehir'de bir sahaftan aldığım Tatlı Betüş [Aziz Nesin] var.)

Böylece, üç ayda sadece yedi kitap satın alarak (on tane de hediye alarak) bence kendimi epey iyi tutmuşum. Önümüzdeki üç ayı daha da sıkı bir diyetle geçirmek niyetindeyim. Normalde hiç önemsemediğim özel günleri (kendi doğum günümü unutuyorum neredeyse) bu yıl biraz suistimal edip herkesin bana kitap hediye etmesini sağlamak gibi çok terbiyesizce fikirlerim de var ama, bakalım ne olacak...

11 yorum:

  1. Son gülen, iyi güler. Pusudayız! Ne? Benim aldıklarımın listesi mi? Yok öyle bir şey! Karıştırma onu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah! Aldıklarını karıştırmıyorum efendim, fakat okuduğun/aldığın oranını (tamamen matematiksel bir merak) öğrenmek isterim. :))

      Sil
  2. Efendim, bu konunun takipçilerinden birisi olarak yorumumu şu alıntıyla yapmak istiyorum: "AHAHHAHA AAHAHA HAHAHAH AHAH!!!".

    Üç ay sonra yine kahkaha dolu bir yorumla bir arada olmak dileğiyle... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne yapayım, ancak bu kadar tutabiliyorum kendimi! :))

      Sil
  3. iyi günlerde okuyunuz...ama kitap almanın en az okumak kadar baştan çıkarıcı olduğunu bildiğimden sizi kınamıyorum :))
    bu arada Asimov'lara bayağı para verdiğinizi zannediyorum,çünkü tüm klasik BK.lar "yandım anam" fiyatına sahaflarda.özellikle sizin Eskişehir sahafları çılgın pahacı! nadirkitaptan alıyorum genelde oradan biliyorum.
    bu arada doğum gününüzü ve istediğiniz kitapların listesini yayınlarsanız bizler de bir jest yapabiliriz genç kitap dostlarımıza!
    hani bazı bölgelerdeki düğünlerde gelin tarafı ihtiyaç listesi yapıp veriyor ya,siz de listeden seçip düğün hediyesi yapıyorsunuz,onun gibi yani :)) çekinmeyin kitap istemek ve okumak için alınan kitabı iade etmemek kitap kurtları arasında "suç" değildir.
    bu arada ben de geçen hafta "tatlı betüş"ü okumuştum."iyi ki yaşadın bu ülkede aziz nesin" dedim yıllar sonra..
    iyi okumalar.
    ankaralıkitapkurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok naziksiniz. Siz bakmayın benim arkadaşlarıma hediye aldırırım dediğime, okunacak kitap yığınımı azaltmaya çalışırken öyle şeyler yapmasam daha iyi olacak. :) (Ama kendime hakim olamayıp alışveriş listesi ekleyebilirim her an.)

      Asimovları aslında gayet makul bir fiyata aldım, daha fazlasını bekliyordum. :) Bizim Eskişehir sahafları (Eskişehir'de düzgün bir sahaf kültürü olmadığından) ya çok pahalı ya da güzel kitaplar bulunmuyor, çok haklısınız. O yüzden internetten başka başka sahafları takip ediyorum, güzel kitaplar denk geldikçe alıyorum.

      Tatlı Betüş'ü kitapçıda görünce (fiyatı da çok uygundu) hemen aldım. Zübük ve Gol Kralı'nı çok severim, öykülerinden arasıra okuyorum ama bir Aziz Nesin romanı daha okuma vaktim gelmiş.

      Çok teşekkürler, size de iyi, keyifli okumalar. :)

      Sil
  4. "....ilk kez Türkçe baskısı yapılacak bir kitap için, 6 45'le çalıştım."

    Yazar, kitap adı? İpucu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevi duyurana kadar öyle şeyler yapamıyorum ya, haber onlardan çıksın da sonra "benim elim değdi bu kitaba" diye bağırmaya başlarım her yerde. :)

      Sil
  5. Ay sonunda 6.46 hakkında güzel bir haber...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6.45'te değişim rüzgârları esiyor, benden söylemesi :)

      Sil
    2. 6.46 yazmışım ay ahahah.
      Essin o rüzgarlar, vakti gelmişti geçiyordu bile. Gönül rahatlığı ile kitap alalım yahu.

      Sil