30 Temmuz 2015

Doctor Who: Trenzalore Öyküleri


Trenzalore Öyküleri - Tales of Trenzalore
Justin Richards, George Mann, Paul Finch, Mark Morris
Çeviren: Ekin Odabaş
İthaki Yayınları
Temmuz 2015 (1. basım)
216 sayfa

Vakit temmuzun ortası, hava o kadar sıcak ki hiçbir sosyal aktiviteye enerjim yok, oturup kitap okuyorum, dizi izliyorum, kitaplarla ilgili bir şeyler karalıyorum. Üç kitabı hızla peş peşe bitirince diyorum ki, "Ben bu yazıları blogda birer gün arayla yayımlamayayım, 6-7 gün arayla çıksınlar." Bakın ne kadar mantıklı ve ileriye yönelik bir yayın planı. Kitaplar biter bitmez yazıları yazıyorum, taslak olarak bırakıyorum; okuduğum sırayla yayınlanacakları için rahatım, mesela yazıda diyorum ki "Bir Dune serisi, bir seri dışı kitap." Çünkü gayet kararlıyım. Sonra hooop, İthaki yeni bir Doctor Who kitabı yayımlıyor! Kitabın piyasaya çıktığı gün koşa koşa kitapçıya gidiyorum, hem daha önce sipariş verip almayı unuttuğum bir kitabı, hem de Trenzalore Öyküleri'ni alıyorum. Hatta normal koşullarda bütün raflara bir göz atmam gerekirken, kitapçıda çalışan arkadaşa yalvaran gözlerle bakıp "Trenzalore Öyküleri geldi mi???" diye soruyorum ki zaman kaybetmeyeyim. Doğal olarak, o sırada okumakta olduğum kitabı bir kenara bırakıp (çok da tatlı kitap aslında) kendimi Trenzalore'a attım. Sonra da hemencecik bu yazıyı paylaşmak istedim. Yani, kısaca demek istiyorum ki, bundan sonraki birkaç yazıda bazı zaman hataları olabilir, üstüme gelmeyin. Çok üşeniyorum hepsini değiştirmeye.

* Kitapla ilgili bir şeyler yazarken, Doctor Who yedinci sezon finali ve 2013 Noel özel bölümü ile ilgili şeyler söyleyebilirim. İzlemediyseniz ve izlemeyi planlıyorsanız pek okumayın bence. Kitabı da okumayın zaten, alıp kitaplığınızda bekletin. Sonra okursunuz.

The Time of The Doctor'da (yani 2013 Noel bölümü) Doktor ve Clara Trenzalore gezegenindeki Christmas isimli kasabaya gidiyorlar; Doktor, TARDIS'i Clara'yı Dünya'ya bırakıp geri dönmesi için ayarlıyor ama burada açıklamayı beceremeyeceğim nedenlerle TARDIS doğru zamanda dönmeyi başaramıyor. Doktor, TARDIS'in yokluğunda, yüzyıllarca Christmas'ta yaşıyor ve bölümde, Doktor'un yaşlanmış halini görüyoruz. Ancak, TARDIS'in geri gelmediği yüzyıllar boyunca Doktor'un bu minik, tuhaf kasabada neler yaptığını bilmiyoruz. İşte bu kitap, o zamanlara ait dört öyküyü içeriyor.


Öyküler boyunca Doktor git gide yaşlanıyor; yıllarca yoldaşı olan Handles yine yanında ve neyse ki Clara çooook uzaklarda. (Clara go home!) Gezegenin etrafında bir güvenlik çemberi var, buna rağmen Doktor'un bazı inatçı düşmanları dikkat çekmeden iniş yapmayı başarıyorlar ve Christmas sakinleri, Doktor sayesinde güvenliğe kavuşuyor. Fakat, sürekli karlar altındaki bu sevimli kasabanın böyle tehlikelerle karşılaşmasının nedeni de Doktor. Gittiği her yere yıkım ve ölüm götürdüğünü söyleyenler, Doktor'a "The Oncoming Storm" diyenler haklı. Kasabanın güvenliğini tehlikeye atan her düşmanın esas hedefi Doktor olduğundan, çok sevdiği bu insanları korumak için her şeyi yapıyor Doktor. Mars'tan gelen Buz Savaşçılarıyla, bir Krynoid'le, yeni serinin ilk bölümünde tanıştığımız Autonlarla karşı karşıya geliyor.

Öyküleri okurken Matt Smith'in sesi, tavırları canlandı zihnimde. Kitabın çevirisi çok iyi olsa da, ben kafamın içinde tekrar İngilizce'ye çevirip Doktor'un aksanıyla canlandırdım cümleleri. Diziyi izlemeyen okurların bu kitaptan ne kadar keyif alabileceklerini bilmiyorum ama Doctor Who seyircileri mutlaka çok sevecektir. Aldığım bir duyuma göre, sırada iki Doctor Who kitabı daha varmış. Özellikle birini büyük bir hevesle bekliyor olacağım. Teşekkürler İthaki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder