17 Ocak 2012

Kendini Öldüren Adam


Kendini Öldüren Adam - The Man Who Killed Himself
Julian Symons
Çeviren: Mehmet Harmancı
Remzi Kitabevi
Haziran 1993 (1. basım)
189 sayfa

Birdolu Agatha Christie, epeyce Arthur Conan Doyle, birkaç Ian Fleming okuyup bu yazarları sevince polisiye konusundaki bilgim tamam olmuyormuş. Faruk Bey'in önerisiyle (Bkz: Aşiyan Sahaf) Julian Symons'ın Kendini Öldüren Adam'ını aldım geçenlerde. Yarım bıraktığım 1-2 kitaptan sonra bu kitaba başladım, hiç ara vermeden hızla bitirdim.

Kitabın ilk bölümünü "eeh... dur bakalım" diyerek bitirdim, polisiye konusunda çok ümit verdiği söylenemezdi. İkinci bölümü de aynı şekilde, pek etkilenmeden okurken son iki paragrafta "ne? bi dakika? oha? a aaa dur lan" dedim kendi kendime. Bu noktadan sonra, kurgunun çok değişik yerlere gidebileceği belli oldu ve büyük bir beklentiyle okuttu kitap kendini. Fakat, bu beklenmedik olay aslında kitabın arka kapağında yazıyormuş! Güvendiğim yazarların kitapları gibi, güvendiğim kişilerin önerdiği kitapların da arka kapaklarını okumadığım için kurtulmuşum bu spoilerdan.

Yani, diyeceğim şu ki, bu kitabı okumaya karar verirseniz arka kapağını okumaktan kaçının. Sevgili Remzi Kitabevi'nin ne amaçla spoiler verdiğini sorgulayın hatta. Bir Agatha Christie kitabının arkasına "katil uşak!" yazmak kadar olmasa da, okuma keyfini kaçıracak bir yazı olmuş. Her neyse...

Symons'ın sade anlatımını çok sevdim ben, kendi halinde bir öykü gibi ilerliyor kitap fakat yazarın, kahramanı Arthur Brownjohn için yarattığı karakter çok başarılı. Klasik bir "katil kim" romanı değil Kendini Öldüren Adam. Bunun yerine,  katil kendini nasıl kurtaracak diye bekliyoruz; öyküyü dedektifin değil, katilin tarafından takip ediyoruz ki bu benim için güzel bir değişiklik oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder